Nejmladší děti, které nastoupily do mateřské školy, prožívají první sociální kontakty mimo primární rodinu, získávají první zkušenosti s budováním sociálních rolí ve skupině vrstevníků. Některé děti nemají ještě vytvořeny základní hygienické, stravovací a sebeobslužné návyky. Zejména na začátku školního roku je práce s dětmi velmi náročná. Proto v této třídě pomáhá paním učitelkám chůva. Základním úkolem předškolního vzdělávání v této třídě je adaptace a získávání prvních sociálních kontaktů, vytváření citové vazby k učitelkám a získání pocitu bezpečí a jistoty v novém prostředí mateřské školy.
Děti, které navštěvovaly mateřskou školu již minulý školní rok mají za sebou úspěšnou adaptaci, vytvořené základní návyky a získané dovednosti, jsou již socializované, a tak mohou pomáhat ostatním. Děti rozvíjí své získané zkušenosti a vědomosti z minulého školního roku.
Základní užívanou metodou je volná hra, spontánní sociální učení a situační učení.